Zamanların hem en iyisiydi hem en kötüsüydü bilgeliğin çağıydı aptallığın çağıydı inancın çağıydı şüpheciliğin çağıydı ışığın mevsimiydi karanlığın mevsimiydi umudun baharı umutsuzluğun kışıydı her şey önümüzdeydi önümüzde hiçbir şey yoktu hep birlikte cennete gidiyorduk hep birlikte diğer tarafa gidiyorduk kısacası dönem şimdikine öyle benziyordu ki bazı gürültücü otoritelere göre iyi ya da kötü fark etmeksizin ancak üstünlük derecesiyle kıyas yapılabilirdi.
"Zavallı yumurcak için bu şekilde ölmek yaşamaktan daha iyi. Hiç acı çekmeden hemencecik ölüverdi. Ömrü boyunca mutlu bir saat geçirebilir miydi?"
Dostum ölümdür komşum ölümdür aşkım en kıymetlim ölümdür ölüm o sırrın benim de kendiminkini ömrümün sonuna taşıdığım o sırrın merhametsizce sonsuzlaştırılmasıdır. İçinden geçtiğim bu şehrin herhangi bir gömütlüğünde uyuyanlardan herhangi biri şehrin meşgul yaşayanlarından daha mı esrarlıdır benim için ya da ben onlar için daha mı az esrarlıyım ölülerden?
"Londra'da yaşamın bırakın iki yüzünü (Swift) bin yüzü var ve artık yazarın (sanatçının) ayrılan yere çatlağa yarığa bakması kaçınılmaz. Yaşam tümlüğünü geçirimsizliğini somluğunu yitirmiş işlevsiz gereksiz yararsız uygunsuz kötücülü de taşır olmuştur. Bu durum kendi anlatısını (türünü) getirecektir kuşkusuz." - F. Moretti Mucizevi Göstergeler
"Shakespeare'den sonra gelen en iyi İngiliz kurgusal karakter oluşturucusudur." - Claire Tomalin
"Dickens'ı okuduğumuzda psikolojik coğrafyamızı yeniden şekillendiriyoruz çünkü Dickens karakterleri tam olarak detaylarıyla yazmasa da olağanüstü açıklayıcı ifade kümeleriyle üretiyor." - Virginia Woolf