Ege ve Akdeniz'de Ölmeden Önce Yapmanız Gereken 101 Şey
  • Dil:Türkçe
  • Cilt Durumu:Karton Kapak
  • ISBN-13:9789751030238
224 sayfalık kitapta sevgililer için romantik kaçamaklardan adrenalinli maceralara; aileboyu gezi aktivitelerinden kültürel rotalara; foto-safari programlarından tekne keyfi güzergahlarına; huzur destinasyonlarından off-road parkurlarına; yerel şenlik ve lezzet duraklarından gizemli mekanlara; flora&fauna rotalarından sualtı&suüstü aktivitelerine; trekkingden inanç duraklarına toplam 101 maddelik ilginç tatil aktiviteleri yer alıyor. Kitapta bu maddelerin nerede nasıl kimlerle ve ne şekilde yapılabileceğine dair ayrıntılı bilgiler -GPS koordinatlarına varıncaya kadar- veriliyor.
"Ege ve Akdeniz'de Ölmeden Önce Yapmanız Gereken 101 Şey" Türkiye'de yaşayan hemen herkesin "tatil" zamanlarında yalnız olarak veya sevgilisi eşi dostuyla ya da ailesiyle birlikte gerçekleştirebileceği ilginç ve hoş aktiviteler içeriyor. Kitaptaki 101'lik listesine "Gül Parmaklı Şafağın Öpüşüyle Uyan" maddesiyle başlayan Akdoğan Özkan "Onunla En Güzel Günbatımlarında Ol" "İkinci Balayında Akdeniz'e Git" gibi maddelerde bizi Ege ve Akdeniz'in pek bilinmeyen ama en romantik noktalarına götürüyor. "En Güzel Sulara Gir" maddesinde Türkiye'nin en bakir ve bilinmeyen koylarına plajlarına vurgu yapılıyor.
Kitapta Özkan ile birlikte kâh flamingoların dansını izliyor kâh Osmanlı ateşinin peşinde koşuyor kâh Neandertal Antalyalının evini geziyoruz. "Karadan Mavi Yolculuk" yapıyor Pamfilya'da dere tepe düz gidiyor denizkızını çiçeklerle donatıyoruz. Bir dağ başında inzivaya da çekildiğimiz kitapta en güzel koylara "kıçtan kara" yapıyor bir kralın kabrini ziyaret ediyor bir kanyonun şelalerini aşıyoruz. Dünyanın en eski deniz fenerini görüyor dünyadaki en eski düğün "fotoğraflarına" bakıyor dünyanın en yeşil kanyonuna gidiyor en öğretici rotalarında yürüyoruz. Kâh bir zeytin hasadı için yollara düşüyoruz kâh Aristo'nun mektebine çıkıyoruz. Antik bir kentin çeşmesinden su içiyor eşeklerle birlikte keşişlerin dağına tırmanıyoruz Büyük İskender'in ayakizlerini takip ediyor Asya'da güneşi en son biz batırıyoruz.
"101 ŞEY" serisinin ilk kitabı olan "Türkiye'de Ölmeden Önce Yapmanız Gereken 101 Şey" "dolu dolu bir yaşam için aksiyon planı" sloganıyla yayınlandığı 2007 yılında haftalarca çok satanlar listelerinde kalmıştı. Bu kitabı bir yıl sonra Özkan'ın İstanbul'un Avrupa Kültür Başkenti olduğu 2010 yılı için özel olarak hazırladığı "İstanbul'da Ölmeden Önce Yapmanız Gereken 101 Şey" isimli rehber kitap izlemişti.
"Ege ve Akdeniz'de Ölmeden Önce Yapmanız Gereken 101 Şey" kitabı Türkiye'nin belki de en sık seyahat edilen bu bölgelerinin aslında kültürel ve doğal değeriyle en az bilinen yerlerinden biri olduğunu göstermesi bakımından da ilginç. Kitapta yer alan 101 maddelik aktivite listesi temel olarak şu alanlarda aktiviteler içeriyor: Aşk & Meşk aktiviteleri Tekne Keyfi rotaları Yeme & İçme mekânları Foto-safari güzergâhları Off-Road parkurları Kültürel rotalar Gizemli duraklar Adrenalin serüvenleri Huzur destinasyonları Sualtı & Suüstü aktiviteleri Trekking güzergâhları Flora & Fauna gezileri İnanç durakları Mağaralar tarihsel yapılar...
Hesabım  |   Favori Listem  |   Sipariş Takibi  |   Yardım  |   Hakkımızda  |   Bize Ulaşın  |
Yamanevler Mahallesi, Küçüksu Caddesi, Bıldırcın Sokak, No: 9 Dükkan: 1 (İmam-ı Azam Camii Karşı Sokağı) / Ümraniye / İstanbul / Türkiye   E-Posta : bilgi@kureselkitap.com
© 2024 Küresel Kitap Tüm Hakları Saklıdır.