ÜYE OL
|
ÜYE GİRİŞİ
SEPETİM
|
HESABIM
|
FAVORİLERİM
|
SİPARİŞ TAKİBİ
|
YARDIM
|
İLETİŞİM
ANA SAYFA
|
ÇOK SATANLAR
|
YENİ ÇIKANLAR
|
YAZARLAR
|
YAYINEVLERİ
|
KATEGORİLER
|
KAMPANYALAR
SEPETİM (
)
Favorilerime Ekle
Alış-Veriş Listeme Ekle
Edebî İzlenimcilik Bağlamında Tarasconlu Tartarın'den Araba Sevdası'na Yansımalar
Esra Sazyek
Hece Yayınları
4
İş Günü
İçinde Kargoya Teslim
Etiket Fiyatı
:
699,00
TL
Satış Fiyatı
:
524,25
TL
Ürün Özellikleri
Basım Yılı:
2024
Sayfa Sayısı:
328
Kağıt Türü:
Kitap Kağıdı
Ebat:
13 x 21
Dil:
Türkçe
Cilt Durumu:
Karton Kapak
ISBN-13:
9786059279079
Ürün Kategorileri
Kitap
»
Edebiyat
»
Eleştiri
19. yüzyılın ikinci yarısının edebî eserlerine ilgi duyanlar "edebî izlenimcilik" kavramıyla mutlaka karşılaşmıştır. Ancak hemen bütün sanat dallarına yansıyan bu akıma dair tanımlar oldukça çelişkilidir. Güncel eleştiri ortamında da belirsizliğini korumaya devam eden ve çoğunlukla "izlenimci eleştiri"yle karıştırılan edebî izlenimcilik birkaç çalışma dışında edebî eserlerin izlenimcilik açısından değerlendirilmediği ya da izlenimciliğin yerinin henüz tespit edilemediği Türkçe literatürde iyice müphem hale gelir. Ülkemiz teori ve eleştiri ortamında izlenimciliğe yeterince yer verilmeyişi onun önemli bir eğilim olarak görülmeyişinden değil natüralizm ile sembolizm arasındaki ara akım olma konumunun muğlaklığından kaynaklanır. Zira ortaya çıktığı zamanlarda natüralizmin sınırları içinde kaybolmuş sonraki gelişim sürecinde ise sembolizme bulanmış olan izlenimciliğin kendine özgü ilke ve yöntemlerini ayıklayıp belirginleştirmek oldukça zordur.
Edebî izlenimcilik ile ilgili büyük bir boşluğu doldurmayı amaçlayan bu kitap hem biçim hem de içerik düzleminde Alphonse Daudet'nin Tarasconlu Tartarin'ini örnekseyen Araba Sevdası'nın empresyonist resmin ilkeleri doğrultusunda yazıldığını ortaya koymaktadır. Yazarın ressama kalemin de fırçaya dönüştüğü "écriture artiste" adlı bu yazma tarzında "gün ışığı" romanın odağı haline gelir. Romandaki her ayrıntı ışığı alış tarzına göre biçimlenir. Atmosferik koşullar ise roman figürünün yanılsamalarının esas sebebidir. Işığın doğada yaptığı titreşimlere benzer asimetrik ve dalgalı etkileri metnin sayfa yüzeyine taşıyan bu yazı stili hem Tarasconlu Tartarin'de hem de Araba Sevdası'nda bitmemiş ifadelere kesintili cümlelere tuhaf sözcüklere ve birbiriyle anlamsal ilişkisi bulunmayan tutarsız ve kopuk bir sözdizimine zemin hazırlar. Yoğun olarak kullanılan virgüller noktalar ya da kısa çizgiler ise tuvale gelişigüzel atılan hızlı fırça darbelerine karşılık gelir. Dilin kurallarını bilinçli olarak bozan dolayısıyla yazıya empresyonist resmin "eskiz" niteliğini kazandıran bu yazış stili bugüne kadar Türkçe literatürde Araba Sevdası'nın başkişisinin "bilinç akışı"nı vermek amacıyla kullanıldığı söylenegelen tekniğin aslında -"edebî izlenimcilik" kapsamında- çok farklı bir niyetle uygulandığını açıkça göstermektedir.
"ESRA SAZYEK" - DİĞER ÜRÜNLER
Şaziye Berin'e Mektuplarıyla Ali Ekrem B...
480,00
TL
Yeni Türk Edebiyatında Önsözler
273,75
TL
Türk Romanında Ankara
37,50
TL
"HECE YAYINLARI" - DİĞER ÜRÜNLER
İlk Aşkım
300,00
TL
Spinoza Felsefesi Üzerine Yazılar
300,00
TL
Sonun Öte Kıyılarında Maem Sinhu
262,50
TL
Eş ve Karşı
112,50
TL
Muhammed İkbal'in Uzun Manzumeleri
337,50
TL
Kuzeyde İki Kişi
142,50
TL
Kara Hile
176,25
TL
Ölümünün 100. Yılında Franz Kafka
240,00
TL
Hesabım
|
Favori Listem
|
Sipariş Takibi
|
Yardım
|
Hakkımızda
|
Bize Ulaşın
|
Gizlilik ve Güvenlik
|
Sipariş Koşulları
|
Satış Sözleşmesi
Yamanevler Mahallesi, Küçüksu Caddesi, Bıldırcın Sokak, No: 9 Dükkan: 1 (İmam-ı Azam Camii Karşı Sokağı) / Ümraniye / İstanbul / Türkiye
E-Posta :
bilgi@kureselkitap.com
© 2024
Küresel Kitap Tüm Hakları Saklıdır.